czwartek, 26 stycznia 2012

raw tydzień dzień 1



Kochani:) jak już wspominałam na filmiku,  Monika Trawińska na swoim cudownej stronie internetowej: TU przeprowadziła świetną akcję, ktorą nazwała RAW TYGODNIEM. Ma ona na celu pomóc nam wszystkim nie tylko nauczyć sie więcej o surowej diecie, zobaczyć mnóstwo nowych przepisów ale też  wspierać sie nawzajem i pokazać , że jedzenie na surowo nie jest takie trudne jak się niektórym wydaje:). Codziennie przez 7 dni Monika, teraz ja a po mnie Marcin  i miejmy nadzieję wielu innych pieknych dusz będziemy wrzucać na blogi nasze dzienne menu i dołączoną do tego listę zakupów. Dania te będą one w 70% surowe a w 30% gotowane (wegańskie i nieprzetworzone).

 ( Choć Monika u siebie na stronie umieściła filmik, w którym mówi, że już nie może sie doczekać moich przepisów to ja nie wiem czy ją lub was czymś tu zaskoczę ponieważ moje przepisy są zazwyczaj dość proste. Zacheca,m was jednak byście zajrzeli do niej na stronę jeśli was tam jeszcze nie było. Potrawy u niej są  również proste w wykonaniu ale za to wyrafinowane w smaku! Jest ona takim moim małym guru jeśli chodzi o witariaznim:))))

DZIEŃ 1

ŚNIADANIE

TRADYCYJNY ZIELONY SZEJK:
-2banany
-3 liście jrmużu (mozna użyć szpinak)
-2 daktyle
-1 szklanka wody
-szczypta miłości






LUNCH:

HUMMUS:


- 2 kubki ciecierzycy namoczyć w wodzie na kilka godzin (tak jak sie moczy fasolkę), a później ugotować.
Jeśli to sie wydaje komuś za dużo pracy jest ona dostępna w puszkach jednak nie polecam jedzonka puszkowego także starajcie się tego nie robić:)
-1/4 kubka soku z cytryny
-1 łyżeczka soli morskiej
-2 ząbki czosnku
-1 lyżka oliwy z oliwek
- szczypta slodkiej papryki
- szczypta pieprzu
 -1/3 kubka tahini ( zblendowane ziarna sezamu)- opcjonalne ( tahini ma dość specyficzny smak i niektórzy wolą go ominąć)
wszystkie składniki wrzucić do robota kuchennego i wymieszac na papkę o takiej konsytsenji jaką lubicie, ja lubie  hummus trochę taki chunky więc nie miksowałam go za długo.

warzywka do hummusa:
tu kochani wybór dowolny, ja mialam pod ręką surowe brokuły, kalafior, marchewkę i ogórki






OBIAD:

SAŁATKA:

- pół buraka starkowanego na tarce
-1 marchewka (starkowana na tarce)
-kilka pieczarek
-szpinak (baby)
- dwa plasterki zielonego jabłka
-1/3 awokado
-garść kielków alfa alfa 
-szczypta miłości
dressing:
sok z cytryny, oliwa z oliwek , sól morksa i pieprz.





PRZEKĄSKI:


- 2 jabłuszka
- garstka orzechów włoskich

* oprócz tego woda z cytrynką na śniadanie i około 4-6 szkalnek w ciagu dnia oraz sok jabłkowy, niestety nie zrobiłam zdjęcia. Jutro sie poprawię:)

buziaki - kocham was<3