sobota, 17 kwietnia 2010

DIETA CUD CZESC 4



DZIENNIK

Bardzo czesto stosowana “terapia” dla ludzi zmagajacymi sie z roznego rodzaju emocjonalnymi problemam I tymi powaznymi jak depresja czy nerwica jak rowniez I dla tych co walcza z rozterkami dnia codziennego jak rozstanie z ukochana/nym czy utrata pacy, jest zalecane prowadzenie dziennika/ pamietnika. Ja uwazam ze KAZDY powinien to robic codziennie. Ja przez wiekszosc swojego zycia prowadzilam pamietniki I nie zebym tam w jakiejs depresji przez cale zycie byla, ale rowniez musze przyznac ze w tych ciezkich momentach a bylo ich nie malo, I umowmy sie kazdy z nas je ma , pomogly mi one niezmiernie. I nie wiem jakbym sobie bez nich w tamatym czasie poradzila.
I wiem wiem co tu od razu sobie myslicie…ja nie umiem pisac, ja nie lubie pisac, ja nie mam o czym pisac…. A JA WAM POWIEM ZE MNIE TO NIE INTERESUJE:)

Kup malutki zeszyt, taki zeby byl latwo przenosnego rozmiaru, lekki, mieszczacy sie do torebki itd . Codziennie rano nastaw budzik 15 minut wczesniej I zaraz po tym jak sie obudzisz wstan I napisz jedna strone tego co ci przychodzi do glowy, nie wazne co to jest. Jezeli jedynym co ci przychodzi do glowy jest “ nie wiem o czym tu pisac?” Napisz to I napisz tego tyle by zapelnic cala strone : “ nie wiem o czym tu pisac nie wiem o czym tu pisac nie chec tu pisac nie cierpie pisac to jest glupie itd”. Choc brzmi to teraz pewnie glupio BEZ TEGO ANI RUSZ I obiecuje ci po 2 tygodniach bedziesz zadziwiony rezultatami. Jak juz skonczysz te gledzenie : ) I zapelnisz cala strone napisz 5 rzeczy za ktore jestes wdzieczny I naprawde wierz w to np:
dziekuje za bycie zdrowym ,
dziekuje za moja prace,
za moja zone/meza,
za moich przyjaciol.
Musisz to robic codziennie , codziennie wymien 5 rzeczy za ktore jestes wdzieczny/a. Jezeli codziennie wymieniasz te same rzeczy to nic w tym zlego nie ma ale wciaz musisz je napisac CODZIENNIE!

Z tylu zeszytu zrob grafik na kazdy dzien , znaczy sie notuj to co jesz I to co robisz , a powinno to wygladac mniej wiecej tak:


Dziennik( tu daj sobie gwiazdke za ta jedna strone w pamietniku co ja codziennie napiszesz:)

Przechadzka ( 20 albo i 60 minut kto ile moze przechadzki co cie robudzi, doda energii, spali kalorie, poprawi krazenie krwi:))))

Szklanki wody ( * * * * * * * *     8 gwiazdek za osiem szklanek wody :))

Pierwszy posilek

Przekaska

Drugi posilek

Przekaska

Trzeci posilek

10 minut samotnosci ( PROSZE  nie zapominajcie o "10 minutach samotnosci " sa one BARDZO WANE)


( przy kazdej kategorii daj sobie gwiazdke albo kwiatuszek za jej wpelnienie , dokladnie tak jak nam pani dawala w przedszkolu za parce domowa. Wiem ze to moze wygladac glupio , sa to jednak zasady terapii BEHAWIORYSTYCZNEJ, wywodzace sie z kierunku psychologii zwanego BEHAWIORYZM, i jest ona jedna z najbardziej efektywnych terapii Stosowana w roznorodnych dziedzinach od leczenia depresji po rzucanie palenia, opiekowanie sie dziecmi autystycznymi, czy zrzucenia na wadze:)



CDN……tak tak to jeszcze nie koniec