piątek, 4 marca 2011

Mądrzy ludzie w mądrych książkach mówią.... spotkanie z Louise Hay- UZALEŻNIENIA-



Kochani:)
Wielu z was sie mnie pytało co lub kto miał na mnie największy wpływ i pomógł mi najbardziej podczas moich poszukiwań  zdrowia optymalnego. Luise Hay jest na pewno najważniejszą częścią mojej jeszcze niezakończonej wycieczki. Wielu z was pewnie o niej słyszało więc pisać na jej temat za wiele nie będę. Dla tych co o niej niesłyszeli powiem tyle:
choć prawdą jest że tylko my sami możemy sobie pomóc i to w nas są wszystkie odpowiedzi, dostępne tam dla nas w momencie gdy jesteśmy gotowi by je usłyszeć... prawdą również jest że pewne sytuacje i ludzie pomagają się nam obudzić i tą nasza gotowość przyśpieszyć-  Louise Hay  obudziła mnie  i to z wielkim hukiem!:)

Dziś opowiem wam o rozdziale 8 " UZALEŻNIENIA" z książki Louise zatytułowanej " Pokochaj siebie, ulecz swoje życie- ćwiczenia".

UZALEŻNIENIA

Nikt ani nic nie ma władzy nade mną,
Jestem wolny

Lista przekonań związanych z uzależnieniami:

-chcę od razu czuc się lepiej
-papierosy zmniejszaja mój stres
-częsty seks pozwala mi zapomnieć o zmartwieniach
-nie mogę przestać jeść
-gdy piję ludzie bardziej mnie lubią
-muszę być doskonały
-za dużo gram
-potrzebuję środków uspokajających by "normalnie" funkcjonować
-ciągle muszę kupowac coś nowego

Z iloma z tych zdań się identyfikujesz? Przyjzyjmy się tym zachowaniom bliżej. Uzaleznienie to jeszce jeden sposób wyrażania opinii, że "nie jestem dość dobry". Uleganie tego rodzaju zachowaniom oznacza próbę ucieczki od samego siebie. Nie potrafimy dojść do ładu z naszymi uczuciami. Coś w co wierzymy, co mówimy czy robimy jest zbyt bolesne, bysmy mogli stawić temu czoło, więc objadamy się, pijemy, w niekontrolowany sposób ulegamy popędowi płciowemu, łykamy tabletki, wydajemy bez sensu pieniądze i wchodzimy w upokarzające związki miłosne. By zacząć pracować nad tymi "problemami" należy na poczatek zdać sobie sprawę z drzemiącej w nas potrzeby zachowań przymusowych i odrzucić ją, zanim uda sie nam te zachowania zmienić.

MIłość do samego siebie, wiara w życie i poczucie bezpieczeństwawynikające z poznania mocy ludzkiego umysłu są niezwykle ważnymi czynnikami w walce z wszelkimi uzależnieniami.
Z moich doświadczeń wynika, że większość osób uzależnionych odczuwa głęboką nienawiść do siebie. Nie potrafią sobie niczego wybaczyc, karzą się więc dzień po dniu. Dlaczego? Ponieważ gdzieś po drodze, jeszcze jako dzieci, zaakceptowały pogląd, że nie są dość dobre, że są złe i zsługują na karę. Wczesne dzieciństwo, naznaczone fizyczną, psychiczną, uczuciową lub seksualną przemocą, przyczynia się do tej nienawiści.

Uczciwość, wybaczenie, miłość, do samego siebie i gotowość do życia w prawdzie mogą pomóc zaleczyc te dawne rany i pozwolić osobie uzależnionej uwolnić się od jej problemu. Z moich obserwacji wynika, że osobowość człowiekauzależnionego charakteryzuje lęk; osoba taka odczuwa lęk i boi się zawierzyc życiu. 
Dopoki będziemy uważać, że świat jest niebezpiecznym miejscem, gdzie wszyscy i wszystko na nas czyha i nam zagraż, dopóty to przekonanie będzie kształtowało naszą rzeczywistość.  Czy jestes gotowy by odrzucić przekonania, które ani ci nie pomagają, ani nie są dla ciebie korzystne?

Ćwiczenie: odzrzuc swoje uzależnienie


Gdzie w człoswieku dokonują się zmiany? Właśnie tutaj, w tej chwili, w twoim umyśle! wex kilka głębokich oddechów, zamknij oczy i pomyśl o osobie, miejscu lub rzeczy, od której jestes uzależniony. Zastanów się, jakim szaleństwem jest uzależnienie. Przecież usiłujesz naprawic coś, co uważasz za złe wewnątrz siebie, czepiając się rzeczy kompletnie zewnętrznej. tylko w teraźniejszości możesz coś zdziałąć, zacznij więc od dzisiaj!

I znowu musisz okazać gotowość do uwolnienia się od wewnętrznego przymusu. Powiedz: " Jestem gotowy odrzucić potzrebę........w moim życiu. odrzucam ją i ufam, że życie zaspokoi moje potrzeby". 
powtarzaj to zdanie co ranka podczas porannych medytacji i modlitw. I oto uczyniłeś kolejny krok ku wolności!


Ćwiczenie:
wypisz 10 tajemnic dotyczących twego uzależnienia, którymi nigdy z nikim się nie dzieliłeś. Jeśli jesteś żarłokiem może zdarzyło ci się wyjadać ze śmietnika, jeśli alkoholikiem- może trzymasz alkohol w samochodzie....itp
1.....
2...
3...


No i jak się teraz czujesz? Spójrz na swój " najgorszy" sekret. Wyobraź sobie siebie w tym okresie życia i pokochaj osobę, króra wtedy byłeś. wyznaj jej jak bardzo ją kochasz, mów, że jej wybaczasz. spójrz w lustro i powiedz: " Wybaczam ci. Kocham cię właśnie takim, jaki jesteś. Odetchnij głęboko. 

Ćwiczenie: zapytaj swoją rodzinę

Wróćmy na chwilę do dzieciństwa i wyjaśnijmy soebie kilka spraw.

1. Mama zawsze zmuszała mnie, żebym..........

2. A ja zawsze  pragnąłem, żeby powiedziała......

3.Moja mam tak naprawdę nie wiedziała, że.....

4.Tato powiedział mi, że powinieniem......

5. Gdyby tylko tato wiedział, że....  

6.Chciałbym wtedy powiedzieć mojemu tacie..... 


7. Mamo, wybaczam ci.....


8. Tato, wybaczam ci...........


9. Co jeszce pragnąłbys powiedzieć swoim rodzicom o sobie samym? Jakiego problemu dotąd nie rozwiązaliście?........


CDN

kocham was !!!!-ewcia